اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم پولشوئی،الکترونیکی و دعاوی بانکی

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم پولشوئی،الکترونیکی و دعاوی بانکی

رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد:
اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم پولشوئی،الکترونیکی و دعاوی بانکی

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به روسای کل دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ کرد تا با بررسی وضعیت خاص استان‌ها و صلاحیت و تجارب قضات نسبت به اختصاص شعبی از دادسراها و دادگاه‌های عمومی برای رسیدگی به جرایم پولشوئی، الکترونیکی و دعاوی بانکی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخشنامه رئیس قوه قضاییه آمده است:

پیرو بخشنامه شماره ‌١٠6٧5/ ‌٨٢ /‌١ ـ ‌٣٠/ ‌6/ ‌٨٢ با اختیار حاصله از ماده ‌4 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب و در اجرای ماده ‌٢ آیین نامه اجرایی قانون یاد شده و همچنین مواردی که قوانین مصوب پیش بینی شعب تخصصی برای رسیدگی به موضوعات خاص نموده است، مانند:

‌١- دعاوی بانکی موضوع قسمت اخیر ماده ‌٧ قانون تسهیل اعطاء تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌های طرح و تسریع در اجراء طرح‌های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک‌ها مصوب ‌5 /‌4/ ‌١٣٨6.

‌٢- جرم پولشوئی و جرایم مرتبط موضوع ماده ‌١١ قانون مبارزه با پولشوئی مصوب ‌٢/ ‌١١ /‌٨6.

‌٣- جرایم الکترونیکی و جرایم مربوط به تجارت الکترونیکی و تجارت سیار، موضوع تبصره ماده ‌٣٣ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.

بدینوسیله به روسای کل محترم دادگستری استان‌ها ابلاغ می‌شود با بررسی وضعیت خاص استان و لحاظ صلاحیت و تجارب قضات در صورت لزوم نسبت به اختصاص شعبی از دادسراها و دادگاه‌های عمومی برای رسیدگی به این نوع پرونده‌ها اقدام و نتیجه کار را در پایان سال اعلام کنند.

همچنین چنانچه اجرای این بخشنامه مستلزم آموزش قضات برای تصدی شعب یاد شده باشد، مراتب مستقیماً جهت برنامه‌ریزی به معاونت آموزش قوه قضاییه اعلام تا نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقدام شود.