با ذکر مدت، قرارداد کارهای دارای جنبه مستمر موقت تلقی می‌شود

با ذکر مدت، قرارداد کارهای دارای جنبه مستمر موقت تلقی می‌شود

رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری:

با ذکر مدت، قرارداد کارهای دارای جنبه مستمر موقت تلقی می‌شود

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رای وحدت رویه‌ای تاکید کرد که در صورت ذکر مدت در قرارداد کار ولو آنکه طبیعت کار جنبه مستمر داشته باشد، قرارداد کار موقت تلقی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره‌ 372371 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این باره شرح زیر است:

« اولا، تعارض در آرای مندرج در گردش کار محرز است.

ثانیا، از تبصره 2 ماده 7 قانون کار مصوب سال 1369 مبنی بر این که در کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه مستمر دارد در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود قرارداد دایمی تلقی می‌شود، مستفاد می‌شود که در صورت ذکر مدت در قرارداد کار ولو آن که طبیعت آن جنبه مستمر داشته باشد، قرارداد کار موقت تلقی می‌شود.

بنابراین چون در پرونده‌های موضوع تعارض شکات به موجب قرارداد با مدت معین به کار اشتغال داشته‌اند و پس از انقضای مدت قرارداد با اشتغال در کارگاه به نحو ضمنی قرارداد کار با مدت موقت آنان تجدید شده است، مفید این معنی است که همان قرارداد کار با مدت موقت برای مدت دیگری تجدید شده و دلالتی بر تغییر ماهیت قرارداد کار از مدت موقت به قرارداد دایم ندارد؛ بنابراین دادنامه شماره 9009970901802401 – 25/ 8/ 1390 شعبه هجدهم دیوان عدالت اداری در حدی که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود.

این رای به استناد بند 2 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.

برگرفته از سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری