شورای نگهبان لایحه آیین دادرسی کیفری را تایید کرد

شورای نگهبان لایحه آیین دادرسی کیفری را تایید کرد

«محمد علی اسفنانی» عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: آیین دادرسی کیفری که اخیرا شورای نگهبان ایراداتی به برخی از مواد آن گرفته بود پس از رفع ایرادات، در شورای نگهبان تایید شده است.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه آیین دادرسی نیروهای مسلح، آیین دادرسی جرایم رایانه ای و آیین دادرسی کیفری با هم یک قانون محسوب می شود به خاطر همین آیین دادرسی کیفری فعلا ابلاغ نمی شود تا دو قسمت دیگر هم در شورای نگهبات تایید شوند و بعد از آن به اتفاق ابلاغ و اجرایی خواهد شد.
اسفنانی یا یادآوری اینکه آیین دادرسی نیروهای مسلح در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی و نهایی شده و برای شورای نگهبان ارسال شده است افزود: بر همین اساس دستور نخست کمیسیون در جلسات هفته جاری، بررسی لایحه آیین دادرسی جرایم رایانه ای است تا این قسمت هم هر چه زودتر تصویب و تایید شود.
** لایحه حمایت از کودکان دستور کار کمیسیون در هفته های آینده
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در هفته های آینده قرار دارد.
اسفنانی درباره آخرین وضعیت لایحه نحوه اجرای محکومیت های مالی نیز گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی پایان یافته و برای طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح جرم سیاسی نیز گفت: این طرح هنوز در مجلس اعلام وصول نشده است و قرار است کار کارشناسی بیشتری روی آن انجام شود.

برگرفته از سایت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری