«حقوق بشر و اینترنت» خواندنی شد

«حقوق بشر و اینترنت» خواندنی شد

«حقوق بشر و اینترنت» خواندنی شد

13 آذر 1392 ساعت 9:58
تحقیق و ترجمه کتاب حقوق بشر و اینترنت را دکتر سیدقاسم زمانی و مهناز بهراملو برعهده داشته‌اند. این کتاب متضمن دامنه وسیعی از دیدگاه‌ها‌ درباره موضوعات مهم در مورد کاربرد اینترنت برای توسعه حقوق بشر و حمایت از آن و نیز خطرات و چالش‌هایی است که اینترنت برای مدافعان حقوق بشر ایجاد می‌کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اثر حاضر در پنج بخش کلی به مباحث چشم‌اندازهای حقوق بشر در اینترنت، جلوه‌های عینی حقوق بشر و فناوری جدید، حقوق بشر سراسر جهان در اینترنت، استفاده و سوءاستفاده از اینترنت و موضوعات اخیر و گرایش‌های آینده می‌پردازد.

مخاطبان کتاب حقوق بشر و اینترنت با مباحثی مانند پارلمان اروپایی و حقوق بشر در اینترنت، «ماوس» برنده‌تر از شمشیر، اینترنت سرکش، آنلاین کردن حقوق بشر، انباشت اطلاعات، کنترل دیکتاتوری و فقر، گام‌های نخستین در آمریکای لاتین، کاربرد اینترنت در اروپا، مبارزه اینترنتی بین‌المللی، نفرت کامپیوتری، محتوا و معیارها، نقش دولت‌ها، مرتبط کردن زنان در حوزه حقوق بشر، خصوصی‌سازی دولت، توسعه شهروندی، مبانی هنجاری آموزش حقوق بشر، سانسور و کنترل و آموزش عمومی حقوق بشر آشنا می‌شوند.

در بخشی از این کتاب نوشته شده‌است: «اینترنت با توجه به توانایی و قابل دسترس بودن آن خیلی‌سریع به صورت ابزار اصلی برای توسعه حقوق بشر و پخش اطلاعات بسیار جدید مربوط به تحقوق بشر درآمد. تیمور شرقی نمونه یک موضوع برجسته حقوق بشری است که در آن از قدرت اینترنت استفاده شده‌است.»

چاپ دوم کتاب حقوق بشر و اینترنت با شمارگان پانصد نسخه، در 368 صفحه، به قیمت دویست هزار ریال به تازگی از سوی انتشارات خرسندی راهی بازار کتاب شد.

برگرفته از سایت خبرگزاری کتاب ایران