طرح استقرار مشاور حقوقی در مساجد

طرح استقرار مشاور حقوقی در مساجد

طرح استقرار مشاور حقوقی در مساجد

مشاور رییس قوه قضاییه:
بسیاری از مشکلات مردم ریشه در عدم آگاهی حقوقی دارد

مشاور رییس قوه قضاییه با بیان این‌که بسیاری از مشکلات مردم و مسائلی که به عنوان اطاله دادرسی و امثال آن مطرح می‌کنند ریشه در عدم آگاهی حقوقی دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ارتقای دانش حقوقی مردم را از اولویت‌های نخستین قوه قضاییه در حکم انتصاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین جواهری در مراسم افتتاح طرح استقرار مشاور حقوقی در مساجد اظهار امیدواری کرد که طرح مذکور که با همکاری مرکز مشاوران قوه قضاییه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه انجام می‌شود زمینه‌ای برای ارائه خدمات بیشتر را به مردم فراهم کند. به ویژه آنکه در ایام دهه فجر قرار گرفته‌ایم و امام راحل همواره نسبت به حداکثر خدمت‌رسانی به مردم تاکید داشتند.

جواهری ارتباط روحانیت با قوه قضاییه را ارتباطی عمیق و ناگسستنی دانست و تاکید کرد: اکنون نظام گزینشی و آموزشی مستقر در قوه قضاییه به طور جدی برای احراز صلاحیت‌ها و شرایط لازم در متصدیان امر قضا فعال هستند و از مبادی مختلف حوزوی و دانشگاهی به جذب قاضی می‌پردازند.

وی مسجد را پایگاه و سنگری دانست که در همه ابعاد، خدمات متنوعی را حسب ذائقه‌های مخاطبین ارائه می‌دهد و افزود: براساس طرح مذکور مشاوران حقوقی مورد تایید مرکز مشاوران قوه قضاییه در ساعات معین در مساجد مستقر می‌شوند و با اطلاع‌رسانی که قبل از آن امام جماعت مسجد انجام خواهد داد افراد می‌توانند مشاوره بگیرند و امیدواریم با حضور پررنگ ائمه جماعات بسیاری از این مسائل با صلح و سازش حل شود.

مدیرکل اداره امور فرهنگی –اجتماعی قوه قضاییه در پایان تصریح کرد: ارتباط با روحانیت در اداره کل امور فرهنگی-اجتماعی سرلوحه برنامه‌های ما قرار دارد.

انتهای پیام - کد خبر: 8811-11288

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

طرح استقرار مشاوران حقوقی در مساجد همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور برخی از مسوولان دستگاه قضایی و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجدالاقصی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی ایسنا، این طرح با همکاری سه جانبه اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضاییه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و مرکز مشاوران قوه قضاییه اجرا می‌شود و شهروندان تهرانی می‌توانند نیازهای حقوقی خود را با مشاوران قوه قضاییه مستقر در مساجد به طور رایگان مطرح کنند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری مشاور رییس قوه قضاییه و مدیر کل اداره امور فرهنگی و اجتماعی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و مومنی رییس مرکز مشاوران قوه قضاییه حضور داشتند.

لیست مساجدی که آمادگی راه‌اندازی و استقرار مشاوران حقوقی رایگان را دارا هستند به شرح زیر است:

مسجد امام حسین(ع) واقع در خیابان دولت، مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در سعادت‌آباد، مسجد جامع ضرابخانه واقع در پاسداران، مسجد صدر اراکی‌ها واقع در میدان گرگان، مسجد المهدی (ع) واقع در یافت‌آباد، مسجد المهدی(ع) واقع در میدان بریانک، مسجد جزائری واقع در میدان خراسان، مسجد صادقیه واقع در افسریه، مسجد جامع 14 معصوم (ع) واقع در سه راه شریعتی و مسجد امام حسین مجتبی(ع) واقع در شهر‌ری است.