کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیربا دادستان تهران دیدار کرد

کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیربا دادستان تهران دیدار کرد

کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیربا دادستان تهران دیدار کرد

دادستان گفت به دنبال اجرای قانون هستم فرهاد تجری با اشاره به دیدار اعضای کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر با جعفری دادستان جدید تهران گفت: اعضای این کمیته در این جلسه مراتب درخواست خود را در رابطه با آزادی بازداشت شدگانی که غیرضروری در بازداشت هستند به دادستان جدید اعلام کردند که ایشان نیز با تاکید بر اینکه به دنبال اجرای قانون هستم گفت که انشاءالله مانع از بازداشت بیهوده افراد خواهد شد.

عضو کمیته ویژه مجلس در بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، اظهار کرد: اعضای این کمیته امروز (یکشنبه) ساعت 11:30 نشستی را با عباس جعفری دادستان جدید تهران داشتند. در این جلسه اعضای کمیته به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته که ایشان نیز به بیان نظراتشان پرداختند. بر این اساس می‌توان گفت اشتراکات زیادی در نگاه دادستان با اعضای این کمیته وجود داشت.

وی افزود: تاکید و درخواست اعضای این کمیته اجرای قانون و رعایت حقوق شهروندی متهمین و همچنین شفاف و علنی شدن دادگاه‌های مختلف اعم از ماموران متخلف یا اغتشاشگران بود. دادستان نیز با استفاده از این موضوع خواستار حفظ منزلت و استقلال قضایی قضات رسیدگی کننده شد که این سخنان را نیز در مراسم معارفه‌شان اشاره کرده بود.

نماینده مردم قصر شیرین در خانه ملت در ادامه توضیح داد: کلیات بحث بر این امر استوار بود که دستگاه قضایی و دادستانی به عنوان ملجا و پناهگاه همه مردم است. همچنین دستگاه قضایی نقطه امید و اتکای هر طیف و گروهی به شمار می‌آید که دادستان جدید با این نظر دوستان همسو و هم نظر بود. تجری در پایان در رابطه با بحث دیدار با زندانیان همچون حجاریان گفت: مجالی برای طرح بحث دیدار با زندانیان مثل حجاریان وجود نداشت؛ اما منعی برای دیدار با آن‌ها وجود ندارد و اعضای این کمیته در هر کجا که لازم باشد می‌توانند حضور پیدا کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران