قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

شماره۱۱/۱۰۹۳۴۶ـ۷۹۹ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر سیدابراهیم رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

مطابق اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده» مصوب ۱۴۰۱/۱۱/۵ مجلس شورای اسلامی به پیوست ابلاغ می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف

شماره۲۱۹۷۲۶ ۱۴۰۱/۱۱/۲۷

وزارت کشور ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

وزارت امور اقتصادی و دارایی

در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم بهمن ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۱/۱۰۹۳۴۶ـ۷۹۹ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می گردد.

رئیس جمهور ـ سیدابراهیم رئیسی
قانون اصلاح بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده

ماده­واحده ـ در بند «ب» ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ عبارت «به نسبت دوازده درصد (۱۲%) سهم کلان شهرها، پنجاه و سه درصد (۵۳%) سهم سایر شهرها و سی و پنج درصد (۳۵%) سهم روستاها و مناطق عشایری و بر اساس شاخصهای جمعیت و توسعه­ نیافتگی مذکور در بند «الف» این ماده توزیع گردد. دستورالعمل اجرائی این بند توسط وزارت کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و ابلاغ می شود.» جایگزین عبارت «براساس شاخص جمعیت میان شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری توزیع گردد.» می شود.

قانون فوق مشتمل بر ماده­واحده که گزارش آن توسط کمیسیون اقتصادی به صحن علنی تقدیم شده­بود، پس از تصویب در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ پنجم بهمن­ماه یکهزار و چهارصد و یک مجلس، در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ به تأیید شورای نگهبان رسید .

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ محمدباقر قالیباف
 

منبع : برگرفته از سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی