معایب حبس بیشتر از محاسن آن است

معایب حبس بیشتر از محاسن آن است

معایب حبس بیشتر از محاسن آن است


یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین مجازات حبس نتایج خوبی برای افرادی که تاکنون به زندان نرفته‌اند به همراه دارد.




حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: مجازات حبس با وجود برخی از محسنات، دارای معایبی است که گاهی وجود این معایب از محسنات آن بسیار بیشتر است.




وی توضیح داد: نبود فضای کافی برای تفکیک مجرمان سبب می‌شود تا گاهی ندامتگاه، اثر لازم برای متنبه شدن مجرمین را نداشته باشد.



وی بیان کرد: مجازات‌های جایگزین همچون آزادی مشروط، با شرایط کنونی جامعه همخوانی بیشتری دارد که می‌توان آن را برای برخی از مجرمان که صلاحیت لازم برای بازگشت به جامعه را دارند مورد استفاده قرار گیرد.



صادقی گفت: استفاده از مجازات‌هایی که در آن شرایط مجرم در نظر گرفته شده باشد، امر بسیار مطلوبی است که سبب می‌شود تا مجازات‌ها به صورت هدفمند در آیند.




این وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: قانون مجازات اسلامی ایران با وجود خوبی‌ها و منطق‌هایی که دارد، دارای نواقصی هم است که برخی از موارد آن با نیازهای روز همخوانی ندارد که اصلاح این امر می‌تواند در امر زندان زدایی موثر باشد.