آیین نامه مربوط به قانون اصل 44 تصویب شد

آیین نامه مربوط به قانون اصل 44 تصویب شد

آیین نامه مربوط به قانون اصل 44 تصویب شد

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تصویب 12 آئین‌نامه مربوط به قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و ابلاغ شش مورد از این آئین‌نامه‌ها خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، سیدحمید پورمحمدی که مسئولیت دبیرخانه اجرایی سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را عهده دار است، درباره آئین‌نامه‌های ابلاغ شده توسط رئیس جمهور، گفت: این شش آئین‌نامه با مشارکت وزارتخانه‌های بازرگانی، دادگستری، اطلاعات، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، تعاون و رفاه و تامین اجتماعی و با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، بالغ بر 4 ماه کار کارشناسی را پشت سرگذاشته تا آماده ابلاغ شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: شش آئین‌نامه دیگر هم که به دولت ارسال شده است، بزودی از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شوند. پورمحمدی ابلاغ این 12 آئین‌نامه را به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین آئین‌نامه‌های قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، نشانگر عزم جدی دولت و اعتقاد راسخ وزارت اقتصاد برای پیشبرد اهداف والای اصل 44 و سیاست‌های ابلاغی آن دانست و گفت: امید می رود با ابلاغ این آیین نامه ها سرعت اجرای این قانون شتابی مضاعف پیدا کند.

وی افزود: با ابلاغ این مصوبات، اکثر تکالیف مقرراتی و آئین‌نامه‌ای این قانون جامه عمل پوشیده و اقدامات تکمیلی چندانی در خصوص آئین‌ها و دستورالعمل‌ها باقی نخواهد ماند.

معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد تصریح کرد: این امر در کنار ایجاد نهادهای جدید قانونی نظیر شورای رقابت، هیات نظارت بر مقررات زدایی و سایر نهادهای قانونی، همه شرایط اولیه و لازم را برای تحقق حضور قدرتمند بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد و خروج دولت از فعالیت‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد.