ممنوعیت نمایش و فروش البسه با مارکهای غربی و مبتذل در فروشگاهها

ممنوعیت نمایش و فروش البسه با مارکهای غربی و مبتذل در فروشگاهها

نیروی انتظامی اعلام کرد:

ممنوعیت نمایش و فروش البسه با مارکهای غربی و مبتذل در فروشگاهها

 " خبرگزاری مهر "

پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی در نامه ای به رئیس اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران اعلام کرد:

نمایش، عرضه و فروش البسه با مارکهای غربی و تصاویر مبتذل در فروشگاهها ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این نامه آمده است: گزارشات واصله و بررسیهای به عمل آمده حاکی است برخی از توزیع کنندگان پوشاک به منظور جلب مشتری اقدام به نمایش البسه و استفاده از مانکن های غیر متعارف و برجسته و بسیار زننده می نمایند که این موضوع علاوه بر تبعات سوء باعث نارضایتی مسئولان فرهنگی و شهروندان شده است. بر همین اساس در راستای حفظ و صیانت از ارزشهای دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رعایت حقوق شهروندی، تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی در اینگونه واحدهای صنفی در اجرای ماده 17 قانون نظام صنفی، ضوابط انتظامی مرتبط با توزیع پوشاک به نحو مقتضی به کلیه اعضای تحت پوشش ابلاغ و از طریق بازرسان آن اتحادیه نظارت بر حسن اجرای آن معمول و نسبت به اعمال مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد شود. ضوابط انتظامی که در این نامه بر رعایت آنها تأکید شده است به شرح ذیل است:

- ممنوعیت نمایش، عرضه و فروش البسه با مارکهای غربی و تصاویر مبتذل

- ممنوعیت به نمایش گذاشتن پاپیون و کروات در معرض دید عموم

- عدم نمایش مانکن هایی که برجستگی های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد. اعم از سرتنها، یا نیم تنه یا تمام قد (مانکنها باید بدون سر یا نیم سر باشند)

- عدم استفاده از مانکنها با پوششهای غیر متعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی (پوشاندن البسه به شکل تحریک آمیز و یا منقوش به تصاویر مبتذل، آرایش مانکن، نمایش عمومی مدل مو و...)

- عدم فروش البسه زیر زنانه توسط متصدی مرد

- واحدهای صنفی ویژه بانوان و یا غرفه های مختص آنها در فروشگاههای پوشاک دارای تابلوی "ورود آقایان اکیدا ممنوع " باشد.

- عدم به نمایش گذاشتن البسه زیر زنانه در معرض دید عموم

- استفاده از مانکن های ملبوس به لباسهای زیر زنانه در واحد صنفی که صرفا البسه زیر زنانه تولید و عرضه می نمایند مشروط به اینکه فروشنده مرد نباشد بلامانع است. - رعایت شیوه نامه نصب نام و علامت تجاری بر روی البسه (BRAND) توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان

- وجود فروشنده خانم برای عرضه لباس در واحدهای صنفی پوشاک زنانه که دارای اتاق پرو است الزامی بوده و می بایست حتما لباس بانوان از طریق فروشنده زن به آنها تحویل گردد.