نیروی انتظامی مسئول صدور گواهینامه،اسناد مالکیت و پلاک خودرو شد

نیروی انتظامی مسئول صدور گواهینامه،اسناد مالکیت و پلاک خودرو شد

محود احمدی‌نژاد قانون اصلاح ماده (22) قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو ایران را که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان، برای اجرا ابلاغ کرد.
ایلنا: رییس‌جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، مسئولیت صدور گواهینامه، اسناد مالکیت و پلاک خودرو بر عهده نیروی انتظامی قرار گرفت.
به گزارش ایلنا محود احمدی‌نژاد قانون اصلاح ماده (22) قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو ایران را که با عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود، با تصویب در مجلس و تأیید شورای نگهبان، برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مـسؤولیت صدور گواهینامه رانندگی، اسناد مالکیت و پلاک خودرو در قلمرو جـمهوری اسلامی ایران بر عهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایـران و وظیفه ترجمه و تبدیل گواهینامه‌های رانندگی معتبر صادرشده توسط نیروی انتظامی و سـایر اسناد و مدارک مذکور به مدارک بین‌المللی وفـق مفاد کنـوانسیـون‌های بین‌المللی سال‌های 1328 هجری شمسی (1949 میلادی) و 1347 هجـری شمـسی (1968 میـلادی) حمل و نقـل جـاده‌ای و حسـب عرف بـین‌المللی و مقررات حـاکم بر تمامی کشورهای عضو سازمان بین‌المللی جهانگردی (AIT) و فدراسیون بین‌المللی اتومبـیل‌رانی (FIA) بر عهـده کانون جهانگردی و اتومـبیل‌رانی جمـهوری اسلامـی ایران است.
این قانون در تاریخ 12 مهرماه سال جاری، برای اجرا ابلاغ شده است.