رئیس دیوان عدالت اداری امسال بیش از 110 هزار شکایت دریافت شد

رئیس دیوان عدالت اداری امسال بیش از 110 هزار شکایت دریافت شد

رئیس دیوان عدالت اداری: امسال بیش از 110 هزار شکایت دریافت شد
گرگان - رئیس دیوان عدالت اداری گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه اول اسفند ماه، بیش از 110 هزار شکایت از دستگاه های اجرایی کشور، بخش ها و نهادهای مختلف به دیوان عدالت اداری رسیده است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمدجعفر منتظری' روز شنبه در حاشیه آخرین جلسه شورای اداری استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: این میزان پرونده نسبت به سال گذشته در همین مدت اعلام شده، 15 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، پرونده هایی که به دیوان عدالت اداری ارسال می شود، بیش از 50 درصد آنان رسیدگی می شود و مابقی به دلیل عدم انطباق با قوانین و مقررات، رد می شود.

وی اظهار داشت : متاسفانه هر ماه شاهد افزایش تعداد شکایات مردمی به طرق مختلف هستیم و عدم آگاهی از قانون و مقررات باعث شده تا تبادل رسیدگی در شعب ،دیوان و هیئت عمومی، کارها را با مشکل مواجه کند و رسیدگی به هر پرونده زمان زیادی را می گیرد.

منتظری در ادامه گفت: در دیوان عدالت اداری به دور از هر گونه گرایش سیاسی و جناحی، آراء تنها بر اساس قانون صادر می شود و اگر افراد ملتزم به قانون اساسی باشند و زیر مجموعه آن ها نیز به قوانین احترام بگذارند، بدون شک، شاهد کاهش آسیب ها در ادارات و کم شدن شکایات خواهیم بود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور افزود: نادیده گرفتن قانون و مقررات، سلیقه ای برخورد کردن و خط کشیدن بر مواضع قانونی، تضعیف دولت و نظام را در پی خواهد داشت.

وی یادآور شد: اکنون قریب به 100 قاضی در هیئت عمومی مشغول کار هستند و این هیئت روزانه بین 8 تا 10 پرونده را مورد بررسی قرار می دهند.

وی اظهار داشت: اکنون در حدود یک هزار و 200 پرونده بر روی میز هیئت عمومی، مفتوح است و در نوبت بررسی قرار دارد.

منتظری در پایان گفت: در دیوان عدالت اداری 10 کمیسیون تخصصی تشکیل شده که پرونده ها و شکایات قبل از ورود به هیئت عمومی، در کمیسیون ها بررسی می شود و کار هیئت عمومی بیش تر در خارج از ساعات اداری صورت می گیرد