کمیسیون قضایی رکورددار تصویب مصوبات در مجلس هشتم است

کمیسیون قضایی رکورددار تصویب مصوبات در مجلس هشتم است

کمیسیون قضایی رکورددار تصویب مصوبات در مجلس هشتم است
 

شاهرخی در تشریح عملکرد کمیسیون حقوقی و قضایی  
                                       

شاهرخی در تشریح عملکرد کمیسیون حقوقی و قضایی:
کمیسیون قضایی رکورددار تصویب مصوبات در مجلس هشتم است
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس این کمیسیون را رکورد دار تصویب مصوبات در دوره هشتم مجلس توصیف و تصریح کرد: آمار دریافت شده از اداره کل قوانین از میزان مصوبات این دوره مبین این واقعیت است که مصوبات کمیسیون های تخصصی حدود 4564 ماده بوده که تعداد 3211 ماده از این حجم مربوط به کمیسیون قضایی و حقوقی می‌باشد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شاهرخی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در آخرین جلسه مجلس هشتم امروز (چهارشنبه 3 خرداد) در قرائت گزارش عملکرد کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: آمار دریافت شده از اداره کل قوانین از میزان مصوبات این دوره مبین این واقعیت است که مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مشترک و ویژه در این دوره شامل عناوین و موضوعات مختلف قانون شده و یا ارسال شده به شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام، حدود 4564 مورد بوده که تعداد 3211 ماده از این قانون مربوط به کمیسیون قضایی و حقوقی است و بیش از 13 مصوبه در صحن علنی تصویب و به صورت قوانین مختلف ابلاغ شده است.
شاهرخی، لوایح مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری و تجارت را از مهمترین مصوبات کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس هشتم توصیف و تصریح کرد: لوایح مجازات اسلامی با 773 ماده، آیین دادرسی کیفری و تجارت به ترتیب با 700 و 1260 ماده از مهمترین مصوبات کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس هشتم بوده است.
وی تاکید کرد: لایحه مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری نهایی شده و رفع ایرادات لازم بر روی آنها به عمل آمده است و ریاست مجلس نیز در حال مذاکره با شورای نگهبان برای حل قضیه ایرادات وارد شده به لایحه تجارت هستند./
وی با بیان اینکه 30 جلسه ویژه پیرامون موضوع کشاورزی، آب و محیط زیست با مدیران عالی کشور برگزار شد ادامه داد: مهمترین جلسه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس هشتم با مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال گذشته برگزار شد که منشا خیرهای فراوانی به شمار می رود.
رجایی تصریح کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس 21 سفر به استان های مختلف کشور برای آشنایی با مسائل و موضوعات آنها داشته اند که نتایج این سفرها با حضور وزرای مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: ما براساس مواد 33 و 233 آیین نامه داخلی مجلس اقدام به تهیه چندین گزارش ویژه کردیم که 5 مورد آن در صحن قرائت شد و 3 گزارش نیز به هیات رئیسه ارسال شد.
به گفته وی گزارش از عملکرد سازمان جنگل ها و مراتع کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، برنج های آلوده وارداتی و سازمان دام و طیور کشور از اهم گزارش های کمیسیون کشاورزی مجلس است.
نماینده مردم در مجلس هشتم همچنین به احکام قانون برنامه پنجم در حوزه کشاورزی اشاره کرد و موضوع هدفمندسازی یارانه ها در بحث کشاورزی را یکی از اقدامات مهم در این حوزه دانست.
رجایی اعلام کرد: کمیسیون کشاورزی تلاش های ویژه ای برای جلوگیری از واردات بی رویه انجام داد که تصویب قانون در ماده 16 قانون افزایش بهره وری و بند ب ماده 145 قانون برنامه توسعه از جمله آن است.
رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: ما همچنین 3 سند توسعه در حوزه کشاورزی، آب و محیط زیست داشتیم که قرار بر ارائه لایحه از سوی دولت بود اما چنین کاری را انجام ندادند./