«استقلال مالی» بزرگترین مشکل زنان مطلقه

«استقلال مالی» بزرگترین مشکل زنان مطلقه

«استقلال مالی» بزرگترین مشکل زنان مطلقه
 

 

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد:

«استقلال مالی» بزرگترین مشکل زنان مطلقه

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری البرز گفت: عدم استقلال مالی از مهمترین مشکلات زنانی است که از همسران خود جدا شده‌اند.

فریده بیک‌پور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نیاز مالی زمینه‌های مهم آسیب‌های بعد از طلاق را در این قشر از زنان ایجاد می‌کند بنابراین باید شرایطی را ایجاد کرد که این زنان از نظر مالی با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنند.

وی افزود: غالبا زنانی که تقاضای طلاق می‌دهند افرادی هستند که به میزان زیادی در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند و بنابراین باید شرایطی مهیا شود که از میزان آسیب‌های آنان کاسته شود، نه این که بعد از سپری کردن روند طلاق آنان با مشکلات بیشتری زندگی کنند.

بیک‌پور خاطرنشان کرد: زنان به دلیل ظرافت‌های زیادی که در خلقت آنان به کار رفته است در معرض آسیب های زیادی قرار دارند که این موضوع وظیفه جامعه به خصوص مردان خانواده را در حمایت از آنان دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: با تاکید بر این مباحث، دادگستری استان البرز اقدام به تشکیل دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان با هدف حمایت از زنان و کودکان بزه دیده و رسیدگی به پرونده‌های زنان کرده است.

مدیر دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری البرز افزود: برگزاری جلسات مشاوره برای زنان زندانی، ترتیب ملاقات فرزندان با مادران زندانی، تفکیک بیماران خاص در زندان‌ها، پرداخت دیه از طریق ستاد دیه بخشی از خدماتی است که از طریق این دفتر ارائه می‌شود.

وی در پایان از برنامه‌های حمایتی از خانواده‌های زندانیان زن نیز به عنوان بخش دیگری از اقدامات در دست اجرای این دفتر نام برد.